План роботи гуртка ОТМ.
Початковий рівень
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Учні повинні знати:
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№п/п
|
Розділ,
тема
|
Кількість
годин
|
||
усього
|
теоретичні заняття
|
практичні заняття
|
||
1.
|
Вступне
заняття
|
1
|
1
|
|
2.
|
Малювання
|
24
|
4
|
20
|
3.
|
Ліплення
|
20
|
2
|
18
|
4.
|
Аплікація
|
10
|
2
|
8
|
5.
|
Конструювання
|
5
|
1
|
4
|
6.
|
Екскурсії,
конкурси, свята, виставки
|
3
|
3
|
|
7.
|
Підсумкове
заняття
|
|||
Разом
|
63
|
10
|
53
|
|
ЗМІСТ ПРОГРАМИ.
1. Вступне заняття (1 год).
· Ознайомлення з планом роботи студії на навчальний рік.
Правила поведінки в колективі.
Організаційні питання.
Прилади та матеріали для малювання (кольорові олівці, пастель, воскова
крейда, крейда, гуаш, фломастери, пензлі, папір).
2. Малювання (24 год).
· Урок-бесіда «Кольоровий світ». Мистецтво малювання.
· Кольори, які оточують нас. Основні кольори.
· Порівняльний аналіз кольорів. Можливості та символіка кольору.
· Симетрія як засіб гармонізації форми.
· Узгодження силуетної форми і декору. Можливості силуетних
· геометричних форм.
· Коло. Види ліній, їхні напрямки.
· Розташування зображень предметів на аркуші.
· Види декоративного мистецтва.
· Розташування різних орнаментальних елементів на площині. Прийоми
· зображення простих форм.
· Поняття про формат і раціональне заповнення його зображенням.
Практична робота:
· малювання звірів, птахів, риб і комах: ведмедик, смугастий кіт,
· курчатко, черепаха, кольорові риби, павучок, кольорові метелики тощо;
· малювання дерев, квітів та інших рослин: ялинка, кольорові листочки з
· різних дерев, самоцвіт-семицвіт, травичка, гриби тощо;
· малювання окремих об'єктів і явищ: будиночок для гнома, веселка,
· зірочки на небі, сніжинки, повітряні кульки тощо;
· малювання овочів і фруктів: вишеньки, морква, огірок, помідор, яблуко
· декоративне малювання: розмальовки глечика, яйця, розпис тарілки,
· прикрашення килимка та рушника тощо.
3. Ліплення (20 год)
· Урок-бесіда «В майстерні у скульптора».Матеріали для ліплення: пластилін, глина.
· Формування навиків модифікації (видозміни) форм.
· Передавання основного характеру об'ємної форми.
· Формування навиків відтворення предметів простої форми.
· Предмети складної форми.
· Порівняльний характер форм і розмірів та їхніх складових частин.
· Формування навичок відтворення предметів різних розмірів.
Практична робота:
· ліплення посуду: барильце, глечик, куманець, тарілка, чашка тощо;
· ліплення овочів і фруктів: буряк, виноград, груша, капуста, яблуко
· ліплення звірів, птахів, риб та інших тварин: ведмедик, зайчик, собачка,
· скалярія, ящірка тощо;
· ліплення дерев та квітів: береза, яблуня, конвалія, пролісок, троянда
4. Аплікація (10 год)
· Вивчення прийомів вирізування та склеювання.
· Формування навиків роботи з ножицями.
· Композиційно правильне розташування об'єктів на аркуші.
Практична робота:
· виготовлення аплікацій: будинок, вантажівка, квітка, кошеня, птах.
5. Конструювання (5 год)
· Формування навиків робіт із ножицями та папером. Конструювання
· об'ємної форми з окремих елементів.
Практична робота:
· виготовлення вітальної листівки;
· виготовлення об'ємних предметів: маски, ялинки, ялинкової гірлянди
6. Екскурсії, конкурси, свята, виставки (3 год)
· Дитячі ранки, родинні свята, пізнавально-ігрові програми, конкурси.
· Екскурсії для ознайомлення з природою, історією і культурою краю.
· Відвідування краєзнавчих, природничих, історичних та художніх музеїв.
· Відвідування виставок дитячих робіт.
· Відвідування художніх виставок.
· Підготовка та проведення виставок робіт вихованців студії (аналіз та відбір
· учнівських робіт, їхнє оформлення, монтаж експозиції, урочисте відкриття
· виставок).
7. Підсумкове заняття.
· Творчий звіт гуртківців.
· Відзначення кращих учнів.
· Завдання на літо.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Учні повинні знати:
правила користування графічним матеріалом;
основні кольори та їхні особливості;
прийоми розташування предметів на площині;
способи відтворення простих предметів;
способи передавання будови, пропорцій, форми, об'єму предметів;
способи передавання форми та об'єму предметів засобами світлотіні з
урахуванням тональних відношень;
правила виконання художніх робіт із матеріалів різних видів;
закони композиції;
пропорції людського тіла.
Учні повинні вміти:
сприймати малюнок як основу усіх видів образотворчого мистецтва;
працювати олівцем, пастеллю, вугіллям, тушшю, крейдою;
передавати колір предметів та кольорові співвідношення між
предметами;
використовувати у роботі основні закони композиції;
користуватися законами лінійної перспективи;
володіти різними видами розпису;
користуватися олівцем, пастеллю, крейдою, вугіллям;
зображувати прості предмети;
працювати з різними матеріалами;
володіти прийомами вирізування та склеювання;
створювати прості об'ємні форми.
БІБЛІОГРАФІЯ
1. Антонович Є. А., Свид С. П., Шпільчак В. А. Поглиблене вивчення
образотворчого мистецтва. — К., 1990.
2. Антонович Є. А., Свид С. П., Шпільчак В. А. Програми для шкіл із
поглибленим теоретичним і практичним вивченням образотворчого мистецтва
та архітектури. — К., 1990.
3. Аронов В. Р. Художник и предметное творчество. — М., 1987.
4. Гусакова М. А. Аппликация. — М., 1987.
5. Доронова Т. Н., Якобсон С. Г. Обучение детей 2-4 лет рисованию, лепке,
аппликации в игре. — М., 1992.
6. Ельшевская Г. В. Модель и образ. — М., 1986.
7. Еренгросс Б. Незвичайна наука естетика. — К., 1982.
8. Задорожний В. I., Боровиков О. Я. Уроки образотворчого мистецтва в 1-3
класах. — К., 1982.
9. Каменева Е. Знай и умей. — М., 1987.
10. Любарська Л. М., Резніченко М. І. Образотворче мистецтво в 1-4 класах.
— К., 1996.
11. Немецкий Б. М., Фомина Н. Н., Коротеева Е. И., Михайлова Н. М.
Изобразительное искусство и художественный труд. — М., 1991.
12. Соронович О. Д., Печеняк О. С. Експериментальна програма для
середньої загальноосвітньої школи. — К., 1998.
13. Серова Г. Г., Савинский В. Е. Художник и педагог. — М., 1983.
14. Платонова Н. И., Синюкова В. Д. Энциклопедический словарь юного
художника. — М., 1983.
15. Теория и методика изобразительной деятельности в детском саду. — М.,
1985.
16. Юный художник. — М., 1985.
Немає коментарів:
Дописати коментар